Gode resultater – les Sivas årsrapport

Sivas samfunnsoppdrag handler om å tilrettelegge for ny industri, nye arbeidsplasser og levedyktige lokalsamfunn i hele Norge.

Gjennom 50 år har Siva bygd opp en fysisk og organisatorisk infrastruktur med etterspurt kompetanse. Sivas virkemidler er alltid indirekte og tilretteleggende. Sett utenfra er det ikke alltid like lett å få øye på disse strukturene, dette nettverket.

Den samfunnsøkonomiske effekten er likevel stor, og det genereres betydelige verdier.

Les hele årsrapporten her

Flere artikler

• Et betydelig løft for Sivas næringshage- og inkubasjonsprogram

En nasjonal evaluering av Sivas til sammen 75 operatører innenfor næringshage- og inkubasjonsprogrammet har resultert i nye og mer effektive tilskuddsmodeller. I tillegg økes de samlede programtilskuddene med 15 %, og innsatsen overfor inkubatorer og næringshager med et betydelig potensiale til å bidra til ytterligere vekst og utvikling i norsk næringsliv forsterkes.

• Nytt styre i Siva

Sverre Narvesen ble utnevnt som konstituert styreleder i Siva på et ekstraordinært foretaksmøte fredag 22. juni.

• Utlysninger klynger 2018

Norwegian Innovation Clusters inviterer til opptak av klynger innenfor Arena og NCE og til forlengelse av pågående Arena-klynger i en nasjonal konkurranse. Programmet Norwegian Innovation Clusters eies og drives i felleskap av Innovasjon Norge, Siva og Forskningsrådet. I 2018 gjennomfører programmet en ny utlysning med sikte på godkjenning av nye klynger som skal få støtte […]