Se foredragene fra Sivanett 2015

Her er noen av høydepunktene fra årets konferanse. Flere foredrag blir lagt ut i de kommende dagene. 

«Rom til å vokse» – Espen Susegg

Espen Susegg er administrerende direktør i Siva. Selskapet har det siste året tatt store strategiske grep og rustet seg for framtida. Susegg beskrev horisonten for nyskaping og vekstkraft i Norge, sett med Sivas øyne.

 

«Designing creative organizations» – Justin Ferrell, University of Stanford

Hvordan designer man en kreativ organisasjon? Dersom du ønsker å lage innovasjoner som forandrer verden må du starte på individnivå, mener Justin Ferrell ved Institute of Design at Stanford (AKA: d.school). D.school er et kreativt design- og entreprenørfellesskap tilknyttet universitetet i Stanford, California. Ferrell gav et innblikk i d.schools unike metodikk for innovasjonsdesign og beskrev hvordan menneskesentrert designtenkning kan øke innovasjonskraften i bedriften din.

Lær mer om d.schools metodikk: d.school – Use Our Methods

 

«Slik lykkes du med crowdfunding» – Eirik G. Medbø, AssiStep

Mentor i Spark NTNU og medgründer i hjelpemiddelselskapet AssiStep. Selskapet hans gikk av med seieren under Technoports «Crowdfunding Experiment» i 2014 og hentet inn nesten 600 000 kroner under arrangementet. Medbø vet hva som skal til for å lykkes og delte noen av sine beste crowdfundingtips på årets Sivanett.

 

«Sustinability – the edge of innovation» – Leyla Acaroglu

New York-baserte Acaroglu er en anerkjent designer, innovatør og forfatter. En ledende ekspert på radikal endring og bærekraftig innovasjon. Hun kaller seg en «endringsagent» som ønsker å synliggjøre de underliggende systemene for hvordan bærekraftig innovasjon oppstår og hvilke effekter den har på hverdagen vår.

Flere artikler

  • Ledige stillinger i Siva

    Vi søker engasjerte medarbeidere som vil være med å rigge Siva for fremtiden. Vi tilbyr en spennende og variert arbeidshverdag i et selskap med et viktig samfunnsoppdrag.

  • Utbygging av Astafjord Industrier er ferdigstilt

    Kassefabrikken skal betjene leveranser til Astafjord Slakteri, men har mulighet for utvidet kundekrets på sikt. Olje- og melfabrikken er i utgangspunktet basert på råstoff fra Astafjord Slakteri.